fredag 1. juli 2011

Pynt med marengs







Jeg pynter ofte med hjemmelaget marengstopper på kjøkkenet, gjerne i gamle Norgesglass. Du kan tilsette farge og aroma, men ikke noe som inneholder fett for da vil ikke marengsen bli stiv. I disse rosa har jeg tilsatt rød konditorfarge og bringebær essens. Marengsen kan holde seg fin som pynt i det uendelige, så lenge de står tørt.

  Med dette lille innlegget vil jeg ønske alle mine lesere en hyggelig helg.


Ps: Håper vi får litt sol, så vi kan kose oss i hagene våre;) Mange klemmer fra Ellen.

12 kommentarer:

  1. Nam nam - marengs! Både dekorativ og veldig god å spise :)

    SvarSlett
  2. Så fine!! Må innrømme at jeg ikke klarer mer enn en munnfull marengs om gangen, men det er ordentilig søtt og godt! Likte veldig godt de skjønne kakeboksene til venstre for glassklokken. Er de glamle, eller er det håp om å skaffe seg slike et sted?
    Ønsker deg også en rikgig fin helg, nå trenger vi virkelig litt sol på alle kanter, sukk..
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  3. Hei Berit. Boksene ble kjøpt på jysk for ca 2år siden. de kom i en pakke med 3 stk. kjempefine er de. Du kan jo sjekke ut en jysk butikk og se om de fremdeles har dem:)

    SvarSlett
  4. Uhm, marengs smager bare skønt - min elskede farmor bagte den ofte.
    Du er bare så kreativ - skønt.
    Ha´en rigtig god fredag aften.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  5. Hei Ellen:)
    Det første eg la merke til var at marengsene dine hadde en så skjønn gammelrosa farge, deretter at noen av marengsene liknet på små roser. Nydelig! Og så må eg jo og innrømme at dei ser himmelsk gode ut :)

    God helg til deg!

    Klem fra Catharina

    SvarSlett
  6. Mmmm - marengs er godt, men akk så søtt! Dine var jo små kunstverk!!
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  7. Gott och fint som dekoration.

    Trevlig helg!!
    Kram

    SvarSlett
  8. Uhm de ser lækre ud - de fine marengs!

    SvarSlett
  9. Hei!
    Flotte marengser, og for en fantastisk gammelrosa farge!
    Hva slags farge bruker du for å få de gammelrosa?

    SvarSlett
  10. Hei!
    Flotte marengser, og for en fantastisk gammelrosa farge!
    Hva slags farge bruker du for å få de gammelrosa?

    SvarSlett
  11. Hei!
    Flotte marengser, og for en fantastisk gammelrosa farge!
    Hva slags farge bruker du for å få de gammelrosa?

    SvarSlett