tirsdag 5. juni 2012

En liten café i hagen (Nib utfordring juni)



Sommeren er tid for hygge utendørs. Hvorfor ikke lage en liten Café til familie og venner ? Jeg ønsker alle mine lesere hjertelig velkommen til Ellens blomstercafe. 
                             Dagens fristelse er krydderkake med søte moreller:)

                         
I dag er det deilig hjemmebakt krydderkake på menyen.
                                                        Håper det smaker..





                       Sykkelen er parkert, nå er det tid for å slappe av og kose seg! 





                                       
                                             Sitt ned, slapp av og nyt øyeblikket..




                Bakerforkle er blitt vasket og henger til tørk i den milde sommer luften..


                         Håper dere hadde en koselig stund i Ellens blomstercafé:) 
                                                  Velkommen tilbake.

Med disse bildene blir jeg med på månedens utfordring hos Nib. Se flere bidrag her: Nib - Hage/ Uteplass

43 kommentarer:

  1. Ein god ting kan ikkje seiast for ofte:Du er KJEMPEFLINK!!!!!!Utruleg sjarmerande♥
    Kunne meir enn gjerne vore gjest på denne koselege kafèen din;)
    Lykke til i utfordringa.

    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  2. Wow! Kjempeflotte Bilder- regner med det kan vere lurt å bestille bord på forhånd...smil?! Noen kjempefine miljøer du hadde skapt der!
    Mvh Monica

    SvarSlett
  3. For en vakker hage du har! Her sitter jeg å drømmer meg bort og plukker opp tips til min hage:) Kjempe koselig, du er så flink!
    Klem Camilla

    SvarSlett
  4. Så utrolig koselig utenfor hos deg der,skulle gjerne sittet der :)
    ha en fin fin dag
    klemklem

    SvarSlett
  5. Så vakkert!
    Kunne gjerne besøkt din cafè. Deilige bilder med smak av sommer :-)

    Line

    SvarSlett
  6. Kan ikke tenke meg annet enn at du vil komme langt med bidraget ditt i Nib utfordringen :))Bildene er aldeles herlige som vanlig :)
    Masse Lykke til i konkurransen!!

    Klemklem

    SvarSlett
  7. Å, nydelig, Ellen. Alle kan kjøpe masse stash til uterommet, men å bygge opp en så flott hage som du har, tar tid, kjærlighet og masse omtanke...noe bildene dine stråler av. Klem

    SvarSlett
  8. Hei hei!
    Fantastisk! Heier på deg- du må vinne! :-)

    Klem ragnhild

    SvarSlett
  9. Jeg kommer med en gang Ellen!
    Noe så koselig og sjarmerende tror jeg ALDRI jeg har sett før!
    Du er bare helt RÅ....blir nesten helt satt ut og besvimt har jeg allerede.....hi,hi.
    Du er en vinner uansett Ellen og tusen takk for så fine ord hos meg...blir så kry når jeg!
    TAKK;)

    Den formen til krydderkaken....er det en gammel form eller får man tak i sånt nå?
    Bakeglad jeg vet du....smil.
    Må du ha en herlig dag du skjønneste.
    Klem Camilla

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei kjære Camilla. Tusen takk for din koselige kommentar! Blir kjempeglad skal du vite :* Formen er gammel/antikk men er helt i orden og har ikke snev av rust:) Er du heldig kan du finne en gammel som er helt i orden, på antikk og gjenbruksbutikker. Men kan godt se for meg at disse også kan kjøpes nye i en butikk som selger bakeutstyr. God Klem Ellen.

      Slett
  10. Eg er mållaus, korleis får du tid og overskudd til dette? Skulle gjerne vore på kafèen din :-) Lykke til i konkurransen.

    SvarSlett
  11. Ingen kommentar--stum--- utrolig=)

    SvarSlett
  12. Så koselige bilder! Det så helt nydelig ut! Jeg har også katter, og den ene katten min, Pepsi, er nesten helt lik din Gizmo;) Jeg følger deg videre, jeg! Ha en fin dag.

    Klem fra Eli:)

    SvarSlett
  13. Kjære Ellen..
    Jeg er helt satt ut av beundring..
    Jeg tror jeg vil bli sittende på cafeen din i hele dag og bare drømme meg bort...og nyte..
    og jeg kommer garantert tilbake til Ellens blomstercafe♥
    Dette er bare helt fantastisk !
    Lykke til!
    Ønsker deg en fin solfylt dag.
    klem fra Anne

    SvarSlett
  14. Herlig, Ellen, det er så flott dette, fordi
    du er tro mot deg selv og har din stil,
    uansett. Dessuten banker hjertet mitt veldig
    for denne patinaen osv., for jeg er jo sååå
    anglofil...Ønsker deg tillykke i finalen, klem.

    SvarSlett
  15. Wow, vad fint du pyntat och bakat! Helt fantastiskt!
    Ser så mysigt, romantiskt och inbjudande ut. Jag vill gärna sitta ner och njuta i ditt café:)).
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvarSlett
  16. Så vakre bilder, her fikk jeg virkelig lyst å sette meg ned å smake på den fine kaken;) Blir helt mo i knærne av slike smårutete stoffer også;) Knallfint bidrag!!! Lykke til:)

    (og tusen takk for kjempekoselig hilsen hos meg, den varmet langt inn i hjerterota;)

    SvarSlett
  17. Fantastisk, Ellen!..jeg kommer med engang og det er ikke sikker jeg vil gå igjen heller:))...for her er det nydelig å sitte å bare nyyyte:))
    Du er sååå flink:))

    SvarSlett
  18. Så koselig, og for noen drømmekaker!! Jeg kommer iiilende! ;)
    Takk for hyggelig kommentar - så gøy at du fant meg!
    Klem

    SvarSlett
  19. Hej Ellen.
    Sikke en drømme bord - her ville jeg gerne sidde og nyde en kop kaffe og spise et stykke kage.
    Ønsker dig en god aften.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  20. Nydelig sted,nydelige bilder.... og nå fikk jeg sååååå lyst på kake:)
    Fin kveld/EVA

    SvarSlett
  21. Herlighet, så nydelig, Ellen. Har nytt hvert eneste sekund på din utrolig koselige kafe.

    Ha en fantastisk kveld

    Klem

    SvarSlett
  22. Hej Ellen, har just nu funnit din blogg via "Lantliv i Norregård". Oj vad fint det ser ut hos dig. Där skulle jag vara nu. :-)

    Klem frå Sveits
    Luzia

    SvarSlett
  23. Imponeret igen igen!!! Du er så fantastisk dygtig, Ellen og du formår virkelig at få mig til at føle det som om jeg virkelig er en del af din utrolig hyggelige og indbydende Café i din have. Tak for en dejlig oplevelse! Ha' en god aften! Knus. Anna Berit

    SvarSlett
  24. Imponeret igen igen!!! Du er så fantastisk dygtig, Ellen! Du formår at få én til at føle det, som om man virkelig er på besøg i din fantastiske og hyggelige café i din skønne have. Tak for en dejlig oplevelse og ha' en dejlig aften! :-)
    Knus. Anna Berit

    SvarSlett
  25. hei! dette så jo helt fantastisk ut! såå herlig:))
    hilsen fra june:)

    SvarSlett
  26. Så vakre og stemningsfulle bilder du har laget Ellen! Jeg skulle veldig gjerne vært på kaffe og kake-besøk hos deg:-) Kaken og muffinsene ser deilige ut og moreller er en av mine favoritter om sommeren! Sender deg en god klem og håper du nyter fine sommerdager.

    SvarSlett
  27. Å herlighet så flott!!!
    Så utrolig koselig du hadde stellt istand,garantert vinner av NIB`s utfordring spør du meg:)
    Elsker de smijernsmøblene dine,gir et slikt flott uttrykk der de står i hagen din!
    Kaken så knallgod ut,å muffinsene også,ble fristet;)
    Ønsker deg en super kveld!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  28. Heilt fantastisk, Ellen! :) denne cafeen kunne eg lett besøkt kvar dag i sommar! :) nyyydeleg <3 Eg heiar på deg!!

    SvarSlett
  29. Ja, her var det trivelig å komme! Som jeg ønsker å ta opp porten og bare sette meg ned og nyte både kake og blomsterprakt! Lykke til!

    SvarSlett
  30. Ahhh, fikk lyst til å ta en stopp på Ellens blomstercafè. Ett riktig sommersted. Den lekre kaka er til å spise opp ;) Masse lykke til med utfordringen, stor klem fra Tua.

    SvarSlett
  31. Du er bare best Ellen. Fantastisk....

    SvarSlett
  32. Better then all the rest, simple the best!

    SvarSlett
  33. Åhh.. så vakkert. Helt fantastisk.
    Jeg drømte meg helt bort..
    Så flink du er kjære Elleen.

    Jeg ville legge meg til her, men fant ikke følger knappen..

    Men jeg finner deg sikkert igjen.

    Ha en fin dag, håper solen skinner på deg idag.
    Klem fra Margareth

    SvarSlett
  34. Tusen takk for koselig hilsen hos meg.
    Her var det nå utrolig koselig !!!!
    Så romantisk og fint.
    Du er flink til å skape stemning.
    Må ut å se hva jeg får til i den kjedelige hagen min i dag.
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  35. Måtte bare innom igjen....snakk om inspirsjon!
    Så moreller i butikken i går og da tenkte jeg på deg...hi,hi,skal jammen meg kjøpe de i dag!

    Sommeren er kommet tilbake og i kveld skal meg og Margareth i Villavn på liljekonvalljakt.....undercower...ho,ho.

    Ha en vidunderlig dag!
    God klem

    SvarSlett
  36. For en fantastisk skjønn kafe, enn sånn jeg kunne tenke meg å besøke.
    Den minnet meg om en Fransk kafe med alle de skjønne detaljene.
    Fantastiske stemningsfulle bilder, du inspirerer virkelig :-)
    Kos deg i din fantastiske hage, klem Anita

    SvarSlett
  37. Himmel og hav for en utrolig flott kafe! Skulle ønske jeg kunne komme!

    SvarSlett
  38. Kjære søte Ellen! Tusen takk for dine gode ord, det gjorde meg glad langt inn i hjertet:-) Og beundringen er gjensidig skal du vite. Synes dette er et fantastisk bidrag hos NIB! Du fortjener så absolutt finaleplass med dette:-) Veldig sjarmerende og stemningsfult!

    SvarSlett
  39. Helledussen så nydelig uteplass i hagen! Vakre bilder!! Elsker det!

    SvarSlett
  40. For et utrolig vakkert innlegg! Masse nydelige bilder! Der kunne jeg godt tenkt meg å slå meg ned for å nyte litt kake og stemning :-)

    SvarSlett
  41. Dette husker jeg så godt ♡

    SvarSlett