søndag 17. februar 2013

Aquilegia chrysantha "Denver Gold"



Nå er det gule blomster så gjelder på Moseplassen og den kunne jeg ikke gå fra meg! Jeg er utrolig glad i gule blomster, ja jeg vil vel gå så langt å si at det er min favoritt farge i hagen! Du vet gul er ikke bare gul..


 Hjemme i gamlehagen lagte jeg et bed utelukkende i gule og hvite blomster.
 Og en av favorittene i bedet som jeg fikk super spiring på var noen akeleie frø som bærer navnet Denver Gold.


  En utrolig vakker akeleie med de lengste sporer du kan tenke deg på en akeleie! Den er vakker lys sitrongul og har en mild velduftende lukt.




Sammen med hvite skjermblomster blir det rett og slett stunning!



Åh herlighet som jeg savner plantene mine.
Vil du se flere vidunderlige gule blomster så ta en titt innom Moseplassen.

14 kommentarer:

  1. For noen herlige bilder av en den nydelige akeleien. en flott kandidat.
    Lykke til i X faktor:-)

    SvarSlett
  2. Du store min så lekre bilder! Nydelig sart gul akeleie og helt fantastisk i selskapet med allium, hundekjeks og løyntnantshjerte. Lykke til med dette nydelige bidraget Ellen! Og tusen takk for dine fine ord hos meg, det gjør meg virkelig glad! Klem fra Berit

    SvarSlett
  3. Nydelig sart gulfarge på akeleien din! Den var virkelig lekker.
    Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  4. Så vackra bilder! Aklejan är underbar!!
    Ha en fin start på veckan, vännen.
    Kram Maria

    SvarSlett
  5. Sukk ...så nydelig Ellen .
    Innom for å gi deg en klem.

    SvarSlett
  6. Sikke en skønhed....
    Held og Lykke til i konkurrencen

    SvarSlett
  7. Hvor er det bare smukke billeder! Akelejen er utrolig yndig som den står der sammen med hvide skærmblomster og allium mm. Den er vidunderlig i farven! Jeg elsker akelejer, og denne er udsøgt smuk! :)
    Ønsker dig lykke til!

    SvarSlett
  8. Dette så ut som i en drøm...bare helt nydelig!
    Lykke til!

    SvarSlett
  9. Lys gult og hvitt.... en vakker kombinasjon. Jeg nyter dine bilder... de gir meg en skikkelig sommersol følelse!

    SvarSlett
  10. Elsker plantesammensetningene dine!
    Denne gule akeleien er bare nyyydelig,å sammen med andre hvite blomster blir det som du sier,stunning:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  11. N Y D E L I G !!!
    Åååå som jeg savner jord under neglene og lukt av jord !!
    Lykke til !!

    SvarSlett
  12. Husker godt måneskinnebedet ditt. Håper du plalegger et nytt i den nye, fine hagen. Klem til deg :)

    SvarSlett